Vise încarnate. Expoziția cu tematică queer din cadrul galeriei Catinca Tăbăcaru

 În data de 8 mai, în cadrul galeriei Catinca Tăbăcaru, are loc vernisajul expoziției Dream Made Flesh / Vise încarnate - deschisă în continuare publicului, până pe data de 26 iunie. Expoziția răspunde intenției curatoriale de integrare a culturii queer în societate și expune lucrările artiștilor străini: Catinca Malaimare, Xavier Robles de Medina, Zoe Williams, Bruno Zhu. Exponatele acoperă un mediu larg de exprimare, de la pictură, la instalație-obiect și performance, cât și lucrări multimedia. Conceptul expoziției are la bază relația artiștilor cu obiectele cotidiene văzute dintr-o perspectivă queer. “Integrarea culturii queer într-o societate este una din necesitățile actuale prezente la nivel global. Mișcarea queer reprezintă, din punctul meu de vedere, unul din aspetele progresive ce se manifestă acum în România. Pentru mine, a invita un curator interesat de cercetarea acestei tematici, reflectă direcția galeriei de a fi un promotor al creșterii scenei culturale locale.” (Catinca Tăbăcaru) “Cei patru artiști incluși în expoziție sunt interesați de explorarea relației noastre cu obiectele cotidiene dintr-o perspectivă queer. Firul narativ al expoziției a fost gândit în urma discuțiilor cu artiștii și cu Catinca Tăbăcaru pe parcursul ultimelor opt luni. <<Dreams Made Flesh>> este rezultatul intereselor și cercetării noastre comune. De asmenea, expoziția răspunde unei necesități urgente de eliberare a manifestării dorințelor queer, suprimate în mod constant de valorile societății normative. Expoziția este adresată tuturor celor interesați de înțelegerea și chestionarea tiparelor legate de sex, gen și sexualitate.“ (Luís Manuel Araújo)    Cu un debut de talie internațională, Catinca Tăbăcaru Gallery se deschide pentru prima oară în 2014, în New York. În 2017 se extinde cu un sediu nou la Harare, Zimbabwe, iar în 2020, Catinca Tăbăcaru deschide  un nou spațiu, în București, pe strada Mexic nr.1.  Printre obiectivele galeriei, se numără și integrarea minorităților artistice în societate, într-un context curatorial pe care aceasta îl facilitează, încă de la început unor artiști diverși din reugini diferite ale lumii: Europa, Asia, Africa, America de Nord, Australia.Cronică realizată de Elena Ghițoiu (editor șef, ArteVezi) 

Previous
Previous

Thomas Ruff. Artistul diagnosticat cu (photo)philie

Next
Next

Explorări | Artă și natură. Expoziția care celebrează natura de patrimoniu în incinta Domeniului Ion Ghica