CELULELE INVITRO, EXTENSIE A GALERIEI DIN CLUJ, LA ATELIERELE MALMAISON

  În anul 2019, se anunțase deschiderea unui nou spațiu în București, extensie a galeriei Invitro din Cluj, pe strada Pasajul Francez. Spațiul găzduia, atunci, în premieră, expoziția artistului italian Stefano Calligaro. între timp, un plan de reconsolidare al primăriei capitalei pentru clădirile din acea zonă i-a întors pe organizatori  „acasă. Pe data de 3 mai, de la ora 19:00, revin mai hotărâți ca niciodată cu Celulele Invitro, o extensie a spațiului Invitro, la Atelierele Malmaison. Evenimentul va fi marcat de vernisajul expoziției: „În starea de a fi" a artistei Florina Drăguș.„Suntem într-o continuă schimbare și mișcare, interacțiunile de orice natură (inclusiv cele cu publicul) ne ajută să ne descoperim prin modul în care acestea se răsfrâng în noi înșine", declară artista pentru artevezi.De asememenea, artista ne mărturisește, că lucrările expuse sunt asociate unor serii de revelații stârnite de anumite decizii pe care a trebuit să le ia în viață: „Alegerea de a mă reloca din București în locul în care m-am născut m-a adus față în față cu mine și intențiile mele”, declară artista pentru artevezi.  „Dedicat artiștilor aflați în diverse situații de ‘laborator’ (loc de primă încercare sau de-ntors la experiment)", Invitro a găzduit până acum expozițiile unor artiști precum: Nicolae Comănescu, Cristian Răduță, Radu Comșa, Matei Băjenaru, Gili Mocanu, Radu Pandele, etcExpozița artistei Florina Drăguș din București este deschisă publicului până la data de 20 iunie 2023.  DIN COMUNICAT:„Esențialul nu constă în a-ți inventa singur percepții noi, ci în a lăsa realitatea să le creeze în tine.” (Rudolf Steiner - Treptele inițierii) Flrina Drăguș (n. 1991, Ploiești) a absolvit, în 2016, UNArte București, secția Pictură. Artista își însușește elemente din realitate pe care le reinterpretează într-un proces reflexiv. Abordarea ei incorporează diverse medii de exprimare vizuală, cum ar fi: pictură, sculptură, obiect.Ceea ce a pornit de la un moment angoasant, criza identitară a unui spirit crescut în mijlocul naturii, asaltat acum de imposibilitățile acomodării într-un spațiu urban, s-a transformat într-o tehnică de autocunoaștere. Rezolvarea acestei tensiuni se află la confluența dintre figurativ și abstract. Pe suprafața amorsată a unui placaj lemnos, straturi de ciment, chit, diferiți oxizi, sârme și urme de rășină dau naștere unor peisaje metafizice apăsătoare. „Întotdeauna am fost atrasă să observ factorul surprinzător al vieții care este ființa - ființa în formele sale infinite care se schimbă constant și se adaptează la spațiu pentru a evolua. Sinergia lumii naturale îmi dă impulsul de a căuta și explora o abordare multifațetată a unor idei ce sunt în armonie cu sinele și realitatea obiectivă. Asta explică de ce am început să integrez în munca mea tot felul de materiale, resturi de lemn și forme organice. Materia pe care o folosesc este transformată, redirecționată, are un nou scop - să recompună fragmente de observație și experiență într-un mod fluid, conectat la psihicul meu. Procesul de observare a devenit mai degrabă o oglindire între minte, simțire și lumea fizică, un schimb dinamic care se materializează în lucrări.” Seria de reflecții asupra momentului claustral este îmbogățită continuu prin alte nuanțe încriptate în câmpul lucrărilor, atât la nivel cromatic cât și în tensiunea dintre texturi și volume. Miza îndrăzneață a Florinei Drăguș este ca, pornind de la sine, să dea de gândit privitorului asupra unor probleme universal valabile, a căror rezolvare poate începe de la revelația întâlnirii cu lucrările sale. Prin modelarea și resemantizarea materialelor, sârma a devenit un tot unitar alături de ciment, într-o metaforă a principiului rezistenței. Chitul alb, folosit pentru a sugera ideea de zăpadă care se topește, a devenit corespondentul vălului care relevă la momentul potrivit anumite mistere asupra lucrurilor. Căutarea cu fidelitate a sinelui, pe care artista o dezvăluie privitorilor prin dialogul diferitelor materiale și al dinamismului formelor găsite în natură, dă fascinația lucrărilor. În joc este puterea de sugestie a unor stări sufletești, prin compoziții ce au la bază o reinterpretare a ideii de peisaj. Intervenția Florinei Drăguș este într-o rezonanță deosebită cu firescul din sine, prin care reușește să imprime fluiditate și armonie unor fragmente din existența cotidiană. În fond, lucrările sunt rezultatul experienței căutării esențialului personal. Text de Alexandru Davidian 
 
Previous
Previous

Accelerator prezintă screening-ul lucrării video Ocean Glory, a artistei islandeze Hulda Rós Gudnadóttir.

Next
Next

Þorlákur Einarsson Director, galeria i8, Reykjavik – invitat la podcastul Accelerator TODAY